Провідне місце в системі багатоступеневої підготовки та перепідготовки висококваліфікованих спеціалістів посідають вищі навчальні заклади. Суть вищої освіти не тільки в підготовці у спеціалістів певних знань, а й набутті студентами навичок самоосвіти, вмінь аналізувати процеси і явища, що як наслідок, допоможе їм порівняно легко включитися у професійну діяльність, переводити наукові знання в площину практичного використання.

Отже, вивчення навчальної дисципліни “Основи наукових досліджень та інтелектуальна власність” має важливе значення у формуванні знань, умінь і навичок науково-дослідної та інноваційної діяльності студентів.

У результаті вивчення теоретичного курсу й виконання досліджень обраної теми студент має не лише опанувати методологію та методику наукових досліджень, а й навчитися добирати й аналізувати необхідну інформацію, формулювати мету завдання, розробляти теоретичні передумови, планувати й проводити експеримент, готувати доповідь або статтю за результатами наукового дослідження, генерувати винахідницькі ідеї та патентно закріплювати своє авторство на винаходи.

По кожному із цих напрямків досягнення поставленої мети в даному курсі викладено лекційний матеріал, приклади застосування та підрозділи для поглиблення знань самостійно.